Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Offi ApS
Jernholmen 38, 2th
2650 Hvidovre
CVR: 41402997

Tlf.nr: +45 73 111 222
Mail: kundeservice@offi.dk

Bestilling

Bestilling på Offi.dk leveres som udgangspunkt fra dag til dag hvis ordre er afgivet inden kl. 16.00 på hverdage, hvis ikke andet er oplyst ved produktet. Enkelte produkter kan være udsolgt eller der kan opstår forsinkelser, hvis dette er tilfældet vil du får en besked via mail.

Pakker der leveres med DAO365 leveres alle ugens dage. Pakker der leveres med Bring leveres ikke i weekenden. Købelovens mangels regler finder anvendelse på køb af varer.

Betaling

På Offi.dk er betaling med Mobilepay, Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB naturligvis gebyrfri og betalingen bliver først trukket når vi afsender varen. Som kunde på Offi.dk kan du helt roligt bruge dit betalingskort. Vi bruger SSL(Secure Socket Layer) ved betalingen via en godkendt betalingsserver, der kryptere dine kortoplysninger så de ikke kan aflæses.

Betaling kan ske via:

Kreditkort / Mobilepay (Vi trækker først beløbet ved afsendelse)

Faktura (skal godkendes først)

EAN nr (skal godkendes først)

Betalingsbetingelser

Virksomheder og offentlige kunder kan bestille vare via faktura eller EAN nr betaling mod

forudgående kredit vurdering og oprettelse af bruger på offi.dk. Kontakt venligst vores kundeservice for kreditgodkendelse. Betalingen af faktura skal ske senest den dato som fakturaen angiver som rettidig betalingsdato. Renter og rykkergebyr vil blive påregnet af den forfaldne betaling med 2% pr. måned såfremt betalingen sker efter forfaldsdato. Skyldige beløb vil blive sendt til inkasso såfremt det ikke indbetales.

Priser

Alle priser er i danske kroner og er inkl 25 % dansk moms.

Offi.dk er et Danskejet og drevet selskab, som driver virksomhed i Danmark efter danske regler og vilkår.

Levering

(Levering sker ikke udenfor Danmark, ej heller Grønland og Færøerne)

Privat / Erhverv:
Bring – Pakkeshop 29 kr (Gratis ved køb for min. 599 kr.)
DAO365 – Pakkeshop 39 kr.
GLS – PakkeShop: 39 kr
Postnord – Pakkeshop 39 kr.

DAO365 – Hjemmelevering* 39 kr.
GLS – Omdeling til privat 49 kr
Postnord – Omdeling til privat 55 kr

GLS – Omdeling til erhverv 39 kr
Postnord – Omdeling til erhverv 45 kr

Alle opgivne fragtpriser er inkl. moms og gælder til og med 20 kg*, vejer forsendelsen mere end 20 kg påregnes en ekstra fragt pr 20 kg.

*DAO365 hjemmeleverings betingelser:
*DAO365 hjemmelevering gælder kun op til 3 kg. Pakke bliver som udgangspunkt leveret inden kl. 7 næsten morgen. Hvis pakken kan lægges i din postkasse gør buddet dette. Ellers hænges den på din hoveddør i en vandtæt pose. Hvis DAO365 buddet ikke mener at dette kan ske forsvarligt omdirigeres pakke til den nærmeste DAO365 pakkeshop, hvor du selv må hente den. DAO365 har nøgler til de fleste opgange i hele Danmark grundet buddet også leverer morgenaviser. Buddet benytter ikke dørtelefonen og pakker hænges ikke på en fælles opgangsdør. Fra afsendelse fra vores lager til levering kan du følge din pakke via track and trace. Når pakken er leveret vil du få en mail og først en sms efter kl 7, så du ikke bliver vækket. VIGTIGT: Pakken scannes ved levering og anses for at være leveret og forsikringsansvar pålægges på dette tidspunkt dig som kunde. Dette gælder kun ved DAO365 Hjemmelevering.

(Forventet leveringstid er 1-3 hver dage)

Fejl i leveringsadressen

Hvis kunden ved bestilling skriver en forkert leveringsadresse, personnavn eller firmanavn ikke stårpå dør eller postkasse og dette leder til at DAO, GLS, Postnord eller Bring ikke kan leverer pakken, vil kunden blive opkrævet fragtomkostninger ved genfremsendelse.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har du altid 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os. Fortrydelsesretten løber fra du har modtaget dine vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag du modtager den sidste vare. Du skal indenfor de 14 dage af modtagelsen give vores kundeservice besked om at du benytte din fortrydelsesret. Du kan sende en mail på kundeservice@offi.dk eller bruge standardformularen, se nederst i handlebetingelserne*. Du kan ikke benytte din fortrydelsesret ved at nægte at modtage eller afhente varen uden at give os tydelig besked først. Fortryder du en del af købet på en ordre med flere vare har du mulighed for at returnerer en eller flere vare fra en ordre. Du vil dog ikke få fragtomkostningerne retur i sådan tilfælde.

Ikke afhentede pakker som kommer retur til Offi.
Hvis du ikke har hentet din pakke, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet hos Offi. For at bruge din fortrydelsesret skal du give udtrykkelig besked til os om at fortryde købet.
Hvis ikke du afhenter din pakke før den dealline som er udstukket af fragtfirmaet (ofte 7 dage) vil pakke blive sendt tilbage til Offi. I dette tilfælde vil vi kontakte dig pr mail med og spørge til om du stadig vil fastholde købet eller fortryde det.
I begge tilfælde vil du blive opkrævet et gebyr på 35 kr. for forsendelse omkostninger tilbage til os. Desuden vil du blive opkrævet en ny fragt for genudsendelse af din ordre.
Hører vi ikke tilbage fra dig angående hvad der skal ske med din ordre inden 7 dage, betragter vi købet som fortrudt og tilbage betaler dig dine penge minus gebyr på 35 kr. for forsendelse omkostninger tilbage til os

Returnering af vare ved brug af fortrydelsesret

Returneringsomkostninger skal du altid selv afholde og det er også dig som kunde der hæfter for evt. skade på varen under transporten på vej tilbage til os. Du har 14 dage fra du giver os besked om at du vil bruge din fortrydelsesret til at sende varen retur til os. Send altid produkter retur i den originale emballage såfremt det er muligt, da en manglede original emballage kan medføre en værdiforringelse.

Køb retur label

Varens stand, når du sender retur.

Som kunde hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis du bryder forseglingen, fjerner folien eller forsøger at sætte printerpatroner i din printer vil der være en værdiforringelse af produktet som vil resultere i at produktet ikke kan sælges igen og derfor er værdiløst. Hvis du er i tvivl om det er den rigtige printerpatron, så kontakt os før du åbner den. Sagt på en anden måde: Du må prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Hvis varen er værdiforringet fratrækker vi beløbet. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen skal sendes til:

Offi Aps
Jernholmen 38, 2th
2650 Hvidovre

Reklamationsret

Hos Offi.dk har du naturligvis 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder for fejl og mangler i materialer eller fabrikation. Fejlen må ikke være opstået ved forkert betjening eller skadevoldende adfærd. Du skal som kunde altid lave en reklamation inden for rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved en berettiget reklamation refundere vi naturligvis rimelige fragtomkostninger. Du bedes altid kontakte os pr mail eller telefon FØR du sender en vare. Ved en reklamationssag vil du enten få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur

alt afhængigt af den aktuelle situation.

Varen sendes i forsvarlig emballage til os på adressen:

Offi Aps

Jernholmen 38, 2th
2650 Hvidovre

Vedlæg venligst en kopi af ordreseddel og information angående din reklamation. Husk at gem en kvittering for dine fragtomkostninger.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt pr efterkrav.

Klageadgang

Start med at henvende dig til vores kundeservice (kundeservice@offi.dk). Hvis det mod forventning ikke skulle lykkes at finde en løsning kan du klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne herfor er opfyldt.

Klagen over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan du indgive hos Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg www.naevneneshus.dk.

Er du forbruger bosat uden for Danmark kan du bruge EU-kommissionens omline klagetpotal: http://ec.europa.eu/odr.

Tilbage sendte vare uden fejl og mangler

Ved tilbagesendte produkter hvor fejlen som kunden reklamere over ikke kan konstateres eller fejlen ikke ligger under reklamationsretten, beregner vi et testgebyr på 258 kr. pr ½ time inkl. moms.

Testgebyret beregnes min. ½ time pr påbegyndte test og fejlsøgning.

Produkter som ikke er fra Offi.dk vil blive sendt til genbrugspladsen.

Bedrageri/falske ordre

Forsøg på bedrageri og/eller falske ordre vil blive politianmeldt.

Særlige bestemmelser for Erhvervsdrivende:

Erhvervsdrivende har samme rettigheder som private forbruger dog med følgende undtagelser:

Ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

Der er 1 års reklamationsret fra den oprindelige fakturadato. Ved evt. ombytning eller reparation løber der ikke ny 1 års reklamationsret.

Ved køb på kredit forbeholder offi Aps sig ejendomsretten til varene indtil fakturaen er betalt til fulde.

Alle omkostninger ved håndhævelse af ejendomsforholdet vil altid påhvile køberen.

Persondata politik

Når du handler hos offi.dk har vi brug for personoplysninger.

Vi har brug for: Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, CVR, EAN, land og evt. anden leveringsadresse.

For at kunne leverer dine vare, registrere og videregiver vi dine personoplysninger til det fragt firma du har valgt. De får dit navn, leveringsadresse, telefon nr og mail.

Personoplysningerne registreres hos offi ApS, vi opbevarer dem i 5 år (ifl. bogføringsloven) hvorefter de slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige hos offi.dk er offi ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@offi.dk

Cookies

På Offi.dk gør vi brug af cookies, for at give vores brugere en bedre bruger oplevelse på websiden. En cookie er en lille tekstfil der indeholder data. Cookies gemmes i din browser på din computer eller mobiltelefon når du bevæger dig rundt på en webside. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies. Cookies kan ikke indeholde virus. Cookies slettes automatisk efter et vist antal måneder, men fornyes hver gang du som bruger kommer ind på siden igen.

Du kan selv vælge om vi må gemme sådan cookies i din browser. Mange browsere er sat op til automatisk at acceptere cookies. Dette kan du ændre i indstillingerne i din browser. Der er dog ulemper ved at gøre dette, da websiden ikke vil fungere optimalt, fx ikke huske hvad du har lagt i kurven.

Vil du undgå eller slette cookies kan du se mere her: https://minecookies.org/cookiehandtering/ Som sagt bruges Cookies til tekniske funktionalitet som fx huske dit login til siden, hvad du har lagt i kurven. Desuden bruges de til trafikmåling og statistik over antal af brugere samt, alder, køn, geografi.
Her kan der være tale om tredjepartscookies. En tredjepartscookie kommer og bruges på vores websted af fx af Google Analytics og bliver gemt på deres servere. Dette gør vi for at udvikle websiden baseret på de besøgenes behov og anvendelse af websiden. Hvis du ikke ønsker sådan tredjepartscookies kan du vælge ikke at acceptere brugen af cookies i din webbrowser.

Prisgaranti

Hos Offi.dk er der prisgaranti på alle kompatible blækpatroner, tonerpatroner og tromler. Hvis du som kunde hos Offi.dk finder en af disse produkter billigere indenfor 14 dage af købstidspunktet så får du naturligvis differencen retur fra os.
Der er nogle krav som skal være opfyldt for at gøre prisgarantien gældende:
Produktet skal være af præcist samme type, model, farve og/eller mærke. Det skal havde
samme kapacitet (volumen eller sideantal).
Prisgarantien gælder kun 14 dage fra du har lavet købet hos os.
Du skal kunne dokumentere at du har fundet produktet billigere et andet sted. Fx fra webside eller katalog.

Bemærk! Prisgarantien gælder kun for danske webshops og fysiske butikker.

Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til:

Offi Aps
Jernholmen 38, 2th
2650 Hvidovre

Jeg meddeler hermed at jeg ønsker at bruge min fortrydelsesret i forbindelse med min købsaftale om

følgende vare:

___________________________________________________________

Bestilt den :__________ og modtaget den ________ Ordre nr_________

Forbrugerens navn: __________________________________________

Forbrugeren adresse: _________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________________

(Ikke nødvendig pr mail)

Dato:_______________________________________________________

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.09.2020